عینک آفتابی از جمله لوازمی است که علاوه بر اینکه به زیبایی ظاهری فرد می افزاید برای حفظ سلامتی چشم هم نیاز است.پس باید در انتخاب عینک آفتابی مناسب دقت شود.

اندازه ی عینک آفتابی:

در اولین گام باید اندازه ی قاب عینک را که تاثیر بسزایی بر روی چهره دارد  انتخاب کنید زیرا اگر قاب نامناسبی انتخاب کنید نه تنها عینک را برروی چهره تان بد قواره نشان خواهد داد بلکه روی  شکل ظاهریتان  تاثیر منفی خواهد داشت.

در کل قاب های بزرگ تنها برای کسانی مناسب است که بلند قد و یا دارای صورت های کشیده باشند. دقت کنید  قاب نباید آنقدر بزرگ باشد که روی  قسمت پایینی پره ی بینی را بپوشاند.

 

پیروی از مد:

در انتخاب عینک آفتابی بهتر است تحت تاثیر تبلیغات و به دنبال عینک هنرپیشه  مورد علاقه خود نباشید و به دنبال خرید عینکی متناسب با چهره ی خود باشید.

 

قاب های معروف به مدل خلبانی:

برای افرادی مناسب است که  استخوان های گونه ی برجسته ای دارند و این قاب برجستگی گونه را کم می کند. قاب هایی که در قسمت های پایینی عریض هستند و باعث حجیم تر نشان دادن چانه می‌شوند برای اینگونه چهره‌ها مناسب است.

 

قاب های بیضی:

برای افرادی که استخوان آرواره ی بزرگی دارند و همچنین طرح صورتشان چهار گوش است مناسب است که این قاب راستی خطوط چهره را کم می کند.

همچنین خطوط منحنی را بر روی این چهره‌ها  اضافه می‌کنند و جلب توجه به فک را از بین می‌برند.

حسن بزرگ این گونه چهره‌ها  استفاده  از عینک‌هایی  است که از صورتشان بزرگتر هستند و  باعث  می‌شود صورت لاغرتر جلوه کند و  می‌توانند از رنگ‌هایی مثل کرم و بژ و… استفاده کنند که صورت را زیباتر نشان می‌دهد.

 

قاب چهار گوش:

برای کسانی که چهره ی گردی دارند  مناسب است که خطوط افقی عینک  از گردی  صورت کم می کند و توجه را به قسمت بالای صورت جلب می کند تا درازای صورت بیشتر گردد و صورت را لاغر تر نشان  دهد.

 

قاب کشیده:

این قاب برای افرادی که صورت بیضی شکلی دارند بسیار مناسب است زیرا خط کشیده ی قاب نگاه بیننده را  از شکل بیضی چهره  منحرف می کند. قاب های هم عرض صورت و  یا کمی بزرگتر  از صورت به حفظ تناسب طبیعی صورت کمک می‌کند.

همچنین عینک‌های با تزئینات ریز روی  این صورت‌ها که معمولا استخوان چانه بزرگی دارند بسیار زیبا به نظر می‌آیند.

 

رنگ ایده آل عینک آفتابی:

پس از انتخاب قاب باید به رنگ  عینک آفتابی توجه کرد. اگر دارای پوستی سفید و رنگ پریده باشید باید از خریدن عینک هایی که شیشه هایی بسیار تیره و دودی دارند خودداری کنید و در عوض از شیشه های به رنگ قهوه ای روشن یا خاکستری استفاده شود.  افرادی که پوست گندمی و یا برنزه دارند باید از شیشه هایی به رنگ قهوه ای خریداری کنند زیرا بهترین رنگ در برابر پوستشان خواهد بود.

منبع:
مجله مد و زیبایی بانوان – بزک مد