نسلی که با ژیان حال کرد، راحت روی صندلی تاشو ماشینش دراز کشید، به ژیان تکیه داد، روی کاپوت ژیان چایی خورد و داخل ماشین هم بساط کتری و علاالدین داشت: پیک نیک چند جوان ایرانی در حوالی تهران سال هزار و سیصد و پنجاه و چهار خورشیدی با ماشین ژیان.

 

ژیان خودروی محبوب ایرانی‌ها پیش از انقلاب اسلامی بود. پس از آن "رنو پنج" جایگزین ژیان شد و در ادامه "پی‌کی" پایان بخش نسل این خودروها در ایران شد.

 

ژیان خودروی فرانسوی کوچک و ارزان قیمتی بود که تولید آن از اواخر دهه چهل در ایران آغاز شد. تولید این خودرو پس از سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت به تدریج متوقف شد.