پلیس اینترپل در تعقیب یک ایرانی مقیم انگلیس است که با برقراری رابطه دوستانه از طریق چت‌روم دختران را در تهران فریب می‌دهد و از آنان اخاذی می‌کند.
 
اولین برگ از این پرونده زمانی تنظیم شد که دختری جوان به دادسرای جرایم رایانه‌ای رفت و مدعی شد یکی از دوستان اینترنتی‌اش با تهدید انتشار تصاویر خصوصی‌اش از او اخاذی کرده است. دختر جوان به نام سارا در این‌باره به دادیار این دادسرا گفت: من از دوران نوجوانی به چت کردن علاقه زیادی داشتم و بیشتر اوقات فراغتم را در اینترنت می‌گذراندم.
 
در این سال‌ها دوستان مجازی زیادی پیدا کردم که هیچ کدام از آنها را ندیدم و رابطه‌ام با آنها فقط از طریق چت در اینترنت بود. یکی از دوستانم جوانی به نام پویا بود که با او بیشتر از بقیه دوستانم چت می‌کردم. چند سال چت کردن ما را به دو دوست صمیمی تبدیل کرده و تقریبا او از تمام اسرار زندگی‌ام باخبر بود. حتی گاهی اوقات از طریق وب‌کم در ارتباط بودیم.
 
پویا به من گفته بود در منطقه زعفرانیه تهران زندگی می‌کند و مدیر بازرگانی یک شرکت بزرگ تجاری است. من هم به خاطر حرف‌های جذابی که می‌زد به دوستی‌ام با او ادامه دادم تا اینکه یک روز او چند تصویر خصوصی برایم فرستاد که مرا در وضعیت زشت و زننده‌ای نشان می‌داد.
او که تا آن زمان بهترین دوست مجازی‌ام بود از من مبلغی پول خواست و گفت اگر خواسته‌اش را عملی نکنم تصاویرم را منتشر و آبروریزی می‌کند. ا
 
بتدا فکر کردم پویا می‌خواهد با من شوخی کند اما وقتی دیدم تهدیدهایش جدی است مجبور شدم به حساب بانکی که اعلام کرده بود مقداری پول واریز کنم. دختر جوان ادامه داد: فکر می‌کردم با این کار تهدیدهای پویا تمام می‌شود اما مدتی بعد در شرایطی که من هنوز در شوک اخاذی اینترنتی او بودم دوباره از طریق چت‌روم پیامی برایم فرستاد و من را به انتشار تصاویر خصوصی‌ام تهدید کرد.
 
نمی‌دانستم باید چه‌کار کنم اما چون از انتشار تصاویر خصوصی‌ام در اینترنت و آبروریزی می‌ترسیدم باز هم به خواسته‌اش تن دادم و به حسابش پول واریز کردم. مدتی گذشت و وقتی فهمیدم اخاذی پویا همچنان ادامه دارد تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.
 
با ثبت اظهارات شاکی، دادیار پرونده به افسران پلیس فتا دستور داد در این‌باره تحقیق کنند. با وجود اینکه باج‌گیر اینترنتی مدعی شده بود در تهران زندگی می‌کند و ساکن منطقه زعفرانیه است اما ردیابی‌های اینترنتی متخصصان ویژه پلیس نشان می‌داد او از خارج کشور با طعمه‌اش ارتباط برقرار می‌کند.
 
از این رو تجسس‌ها با حساسیت بیشتری ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان مکان دقیق سکونت متهم را در حومه شهر لندن شناسایی کردند. در این میان، بررسی چند پرونده مشابه دیگر با موضوع اخاذی اینترنتی که شاکیان آنها دختران جوان بودند ماموران را به این ایرانی مقیم انگلیس رساند.
 
اظهارات شاکیان که حدود 30 نفر بودند نشان می‌داد جوان شیاد دام گسترده‌ای برای طعمه‌هایش گسترده و از این راه میلیون‌ها تومان به جیب می‌زند.
 
یکی از شاکیان که بعد از این ماجرا دچار مشکلات روحی- روانی حادی شده به ماموران گفت: من مدت‌ها قبل با پویا چت می‌کردم اما ماه‌ها بود که دیگر وارد اینترنت نشده بودم تا اینکه چند روز قبل پیامی از پویا دریافت کردم که من را به انتشار تصاویر خصوصی‌ام تهدید کرده بود.
 
من به تازگی در رشته مهندسی صنایع فارغ‌التحصیل شده‌ام و یک خواستگار دارم اما وقتی این ماجرا برایم پیش آمد دچار مشکلات زیادی شدم و نمی‌دانم چه پاسخی به خواستگارم بدهم. در چنین شرایطی دادیار دهستانی طی مکاتبه‌ای با پلیس اینترپل از پلیس بین‌الملل خواست ماموران ایرانی را در دستگیری جوان اخاذ کمک کنند.
 
بر اساس این گزارش، هم اکنون ماموران اینترپل در تلاشند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر کنند.